Sani pass - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van joan lufting - WaarBenJij.nu Sani pass - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van joan lufting - WaarBenJij.nu

Sani pass

Door: Joan Lufting

Blijf op de hoogte en volg joan

24 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Pinetown

Shannon was 18 oktober jarig, als cadeau van zijn moeder en stiefvader kreeg hij een weekend met z'n allen naar Sani Pass. Sani Pass is een steile weg, vol met hobbels, gaten en watervallen, naar Lesotho. Na een bepaald punt kan je alleen met een 4x4 verder. Bij het oversteken van de grens begint de echt smalle weg als een soort survival tocht.
Samen met Shannons moeder, stiefvader, broer en vrienden van hen vertokken wij. Twee landrovers, 9 gezellige mensen, drank, lunch en plezier opweg!!

Het was een heerlijke tocht, totdat je na een tijd zo verhobbelt bent dat je het bijna hebt gehad. Maar het uitzicht houdt je 'op de been' het is prachtig!!! De wolken, de bergen, watervallen en gezellige sfeer maken het heerlijk!

Eenmaal op de top (ongeveer 2500m) kreeg een aantal van ons wat hoogteziekte, niks ernstig, gewoon een beetje licht in het hoofd. Een gluhwein in de hoogste pub van Afrika is dan wel gewenst en zal wel genezen.....

Een van de mooiste zonsondergangen....
Overnachten in de backpackers in bijna vries temperaturen, de schapenbellend al bellend op de achtergrond, mist die over het land uit de bergen trekt.... Het plaatje is compleet!

Een wandeling moet natuurlijk gemaakt worden de volgende dag met foto's van de weg op naar Sani pass en de diepe afgronden waar er dan op de puntjes van de rotsen gebalanceerd wordt.... heerlijk voor de zenuwen!!

Wat hebben wij een heerlijk weekend gehad!!

Wil je de foto's bekijken? klik hier:

Heel veel liefs en groetjes Joan!!

• 25 Oktober 2006 - 06:21

Aldo:

Hoi Allebei! Shannon alsnog gefeliciteerd!
    Het wordt voor mij nou toch wel een keer tijd om ook die kant op te komen. Eerst zie ik jullie in december hier... We bellen!

Aldo

• 25 Oktober 2006 - 08:04

Riny Verhoeven:

Wat een mooie foto's en belevenissen lieve Joan, de Sani pas komt zeker in een van onze volgende reizen door Zuid-Afrika! Ik hoop dat jullie samen volop genieten.Dat jou leven zich nu in Zuid Afrika afspeelt blijft heel bijzonder! Met de Kerst in Nederland begrijp ik? Nou dag hoor groetjes van Riny

• 25 Oktober 2006 - 13:29

Marielle:

Heel mooi! Meer woorden heb ik er niet voor. Ik hoop jullie snel te zien in december. We missen je!
    Dikke kus, Ali Jamilla en Marielle

• 25 Oktober 2006 - 15:15

Joyce:

Hi Joan,

Wat een leuk verjaardagscadeau!! Dat is tenminste weer eens wat anders dan een stel sokken ;-) Mooie foto's ook, kan me helemaal voorstellen dat jullie er echt van genoten hebben. Ik zie ook op de foto's dat je echt gelukkig bent en dat vind ik helemaal geweldig voor je!!!

Hoop jullie beiden snel eens te zien, hier of daar,
    groetjes Joyce

• 13 November 2006 - 14:25

Wilma Lauteslager:

Hoi Joan,
    Nog van harte met je mannetje! Ook een weegschaal, net als ik. Goed volk niet? haha.

Weet je dat het alweer bijna een jaar geleden is dat je in Mhofu was met 3 vriendinnen om bij te tanken? Wat gaat de tijd toch snel..

Het huis is weer verbeterd, een grote opstap bij de stoep, nieuwe matrassen, een terras tond de braai, mooie kunst uit Mozambiek etc etc. Het is nu heerlijk warm en groen in Marloth Park. Kennissen van ons zijn net vertrokken vanuit Mhofu naar Kaapstad. Ze hebben het heerlijk gehad.
    We hebben het tot maart verhuurd, daarna is het huis weer vrij!

Met Fritz ging het even minder, hij heeft in het ziekenhuis gelegen. Gaat nu weer beter met hem. Gelukkig!

Blijf genieten, dat was wel te zien aan de mooie foto's.

Liefs,
    Bob, Ivo en Wilma Lauteslager