16 December - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van joan lufting - WaarBenJij.nu 16 December - Reisverslag uit Pinetown, Zuid-Afrika van joan lufting - WaarBenJij.nu

16 December

Door: Joan Lufting

Blijf op de hoogte en volg joan

22 November 2006 | Zuid-Afrika, Pinetown

Lieve allemaal,

Mijn jaar van reizen door Afrika is bijna over. De originele plannen zijn veranderd van reizen door heel zuidelijk Afrika tot een huis huren en een leven opbouwen samen met de man van mijn dromen in Durban. Ongelooflijk hoe de dingen kunnen lopen.

Nu, hebben shannon en ik besloten om naar Nederland te komen, samen ons bedrijf in de design, programming en web development verder uit te breiden en een aantal jaren in nederland door te brengen en kapitaal op te bouwen. Daarna keren we samen terug naar Afrika om onze eigen NGO op te zetten.

Met dit bericht komt ook een einde aan dit dagboek. Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle steun, lieve woorden in de berichtjes en alle mails. Sorry als ik je niet altijd heb terug gemaild.

Ik wil iedereen heel veel geluk, liefde en wijsheid wensen voor in het nieuwe jaar en ik hoop jullie allen weer te zien in Nederland.

Heel veel liefs Joan

  • 22 November 2006 - 13:59

    Arlette:

    Lieve Joan,

    jammer dat je jaar alweer voorbij is, maar toch ben ik blij dat je weer naar Nederland komt. Kunnen we eindelijk weer eens goed bijkletsen.
    Goede terugreis en tot binnenkort.

    Liefs Let.

  • 22 November 2006 - 16:14

    Ruth:

    Ha lieve Joan,

    Wat een heftig jaar in Zuid-Afrika, vooral in positieve zin. Hoop je snel weer te spreken als je terug bent in Nederland. Tot gauw en een goede vlucht.

  • 22 November 2006 - 20:56

    Darrin, Nanda &Roxy:

    Yeah Yeah Yeah... jippie!!!!

    Leuk je weeer te zien strakjes!!! Jammer om Afrika te verlaten maar niet voor lang toch??!!
    XX

  • 23 November 2006 - 09:39

    Marielle:

    Super spannend allemaal! we kunnen niet wachten totdat jullie weer terug zijn!!!

    Gr. Marielle, ali en Jamilla

  • 23 November 2006 - 14:27

    Yeun:

    Had alles al van Juut gehoord, erg leuk hoor.. Fijn dat je weer terug komt, geniet nog maar even van je tijd in Afrika..

    Xus

  • 23 November 2006 - 20:31

    Loek:

    Lieve Joan, dank dat je ons het afgelopen jaar de gelegenheid hebt gegeven "met je mee te reizen" in Afrika door je beeldende schrijftrant in het dagboek dat je nu afsluit.
    Dat was altijd boeiend, soms ontroerend en meestal
    fascinerend. Ik heb er van genoten.
    Tot in december.
    Liefs, Loek.

  • 27 November 2006 - 18:23

    Tamara:

    Hoi Joan,
    Wat zal het jaar snel zijn gegaan voor je gevoel, of niet? Ik hoop dat je er volop van genoten hebt, maar dat zit volgens mij wel goed!
    Geniet nog van je laatste weekjes en tot snel!

    Liefs Tamara

  • 14 Januari 2007 - 10:04

    Zenobia:

    Hallo Joan,

    Slechts in grote lijnen heb ik je tocht in Afrika gevolgd. Ik vond het zeer inspirerend dat je de uitdaging aanging. Ik herinner mij hoe ik je stimuleerde om te gaan in die momenten dat je twijfelde. Eigenlijk zei ik het ook tegen mijzelf: 'Ga!'en ik bleef zitten. 2007 brengt daar verandering in. Ik ben gestopt op het kinderdagverblijf en ik ga! Het is niet richting Afrika, het is wel mijn eigen weg. Ik wens je alle goeds.

    Hartelijke groet,

    Zenobia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pinetown

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 November 2006

16 December

24 Oktober 2006

Sani pass

11 Augustus 2006

Verhuizing

30 April 2006

De wereld als prullenbak

27 April 2006

Grensovergang
joan
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1248
Totaal aantal bezoekers 32119

Voorgaande reizen:

29 September 2005 - 29 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: