Shongweni, Hillcrest, Durban - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van joan lufting - WaarBenJij.nu Shongweni, Hillcrest, Durban - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van joan lufting - WaarBenJij.nu

Shongweni, Hillcrest, Durban

Door: Joan Lufting

Blijf op de hoogte en volg joan

13 December 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

De afgelopen weken ben ik het pad van mijn toekomst ingeslagen. Het is prachtig. Ik ben omgeven door lieve mensen en door de liefde van mijn leven.

De laatste twee weken heb ik bij mijn vriendje Shannon en zijn familie gewoond. Helaas hebben we afscheid moeten nemen, want mijn reis gaat verder.

De moeder van Shannon (Carol) had ik 11 weken geleden ontmoet toen ik met haar en een aantal anderen naar de kerk ging (een gospel kerk waar het de pan uit swingt!). Carol organiseert bruiloften en andere feesten op de farm. Zij nodigde alle vrijwilligers uit om daar te komen bbq-en tegen een kleine vergoeding. We spraken die zondag af dat ik langs zou komen om door te geven hoeveel vrijwilligers er zouden komen eten. Daar aangekomen op de farm ontmoeten ik Shannon, Aco (zijn broertje), Suzie (zijn oma), David (de (toen nog) aanstaande man van Carol) en Mavrick (Shannons hond). Gelijk de hele familie dus. Carol nodigde Paula (een vriendin uit het vrijwilligershuis) en mij uit om die avond mee te eten. Het was een heel gezellige avond en toen begon er bij mij al iets te bloeien.......

De weken erna ben ik regelmatig bij hen thuis geweest. we hebben hele gezellige avonden gehad. Totdat ik een keer voorstelde om voor hen te gaan koken omdat ik zo vaak bij ze at. De dag dat ik voor ze ging koken was een vrijdag.....inmiddels was ik stapel verliefd op Shannon maar had ik hem niks durven zeggen.......Het koken was erg geslaagd....De rest van de avond liep nog beter want het werd voor ons allebei duidelijk dat we helemaal gek op elkaar waren! Dat weekend ben ik bij hem gebleven en toen ik maandagavond alleen in mijn bedje in het vrijwilligershuis lag, wist ik dat ik nooit meer bij hem vandaan wil zijn. De volgende dag vroeg Carol of ik het leuk vond om bij hun te komen wonen totdat mijn reis weer verder zou gaan. We zijn die dag nog mijn spullen op gaan halen en hebben samen de tijd van ons leven gehad en ik heb ook nog de bruiloft van Carol en David bij mogen wonen, het was geweldig! Te leven in een familie die zo lief, gastvrij en hartelijk is, is waanzinnig! Ook de acceptatie dat zwart en wit gelijk zijn, staat hier hoog in het vaandel....Ik voel me hier helemaal thuis!

In de tijd dat ik bij hen woonden hebben we de dag van mijn vertrek steeds genegeerd. Want het was te pijnlijk. Maar toch komt die dag vanzelf. tranen, tranen, tranen. Wetende dat ik er zelf voor kies om weg te gaan bij diegene waar je voor altijd bij wilt zijn.....dat is heel onnatuurlijk....

Nu ben ik inmiddels een week weg en mis hem nog niet minder, de scherpe pijn is er wel vanaf en ik kan ook volop genieten van de dingen die ik zie en doe. Ik heb zijn mobiel gekregen en we sms-en regelmatig, heel vaak eigenlijk.....

Het allerleukste nieuws moet nog komen.......hij komt mij opzoeken in Augustus, dan ben ik in Kenia. Hij komt dan voor ongeveer 2 weken over!!!! en dan in December komt hij naar Nederland....kunnen jullie hem allemaal in levende lijve zien! Als voorproefje de foto's!

Uitleg foto's fotoalbum:

foto 1: Shannon en ik
foto 2: Shannon en zijn achter nichtje
foto 3: Carol en David
foto 4: Carol en David
foto 5: Shannon, Aco
foto 6: Nichtje van Shannon, Aco en ik
foto 7: Carol en David
foto 8: Shannon, Aco en David
foto 9: De avond dat ik gekookt had voor ze
foto 10: Shannon (en mijn voeten)
foto 11: Shannon in zijn huisje
foto 12: Boomslang (voor onze deur)
foto 13: Opweg naar voetbal
foto 14: Shannon op het voetbalveld
foto 15: Kussen in de auto...
foto 16: Mavrick en Shannon

Kijk voor de foto's op:
http://spaces.msn.com/members/JoaninAfrika/

Veel liefs en tot gauw, Joan

  • 13 December 2005 - 17:50

    Lieve Oet,:

    Ik ben blij voor mijn lieve zus... dat je zo verliefd bent... het spat er aan alle kanten vanaf!!
    X Aldo

  • 13 December 2005 - 17:54

    Oet!!:

    Hij is toch geen hooligan hè!!!
    Hahahaha ;)
    X Aldo

  • 13 December 2005 - 18:39

    Maart L:

    Lieve lieve Joan,

    Wat een lekke ding! We kunnen niet wachten om hem in levende lijve te zien!!! Wat zien jullie er geweldig uit op de foto's!

    xx Maart L

  • 13 December 2005 - 20:54

    Yeun:

    Hey Joan,

    Na alle verhalen te hebben aangehoord van Judith, heb ik eindelijk je Lief mogen bekijken!
    Je straalt helemaal, en je ziet er super gelukkig uit! Ik ben zo blij voor je.. Alleen jammer dat je weer verder moest.
    Maar hij zit natuurlijk in je hart en op je netvlies, dus vergeten doe je niet.
    Sterkte lief..

    x Yeun

  • 14 December 2005 - 08:54

    Annelot:

    Hey skeetje!!! Wat een heerlijke foto's om naar te kijken!! Je maakt ons ook gelukkig door zo gelukkig te zijn daar! We zullen hem met z'n allen opvangen op schiphol, HAHA!! Liefie, geniet en tot steeds gauwer!! Jeee!! Dikke kus!!

  • 14 December 2005 - 09:29

    Wout Van Doornik:

    Lieve joan, wat kan het toch wondelijk lopen in het leven. Dat je Lean On Me nodig had om de liefde van je leven te vinden. Ik blijf je volgen!
    Heel veel succes op de verdere reis door Afrika. Doe ook de hartelijke groeten aan Linda. Vanochtend drink ik koffie met Marijke en Kea om van hun belevenissen bij LOM te horen. Wout.

  • 14 December 2005 - 09:51

    Saskia:

    Lieve Joan,

    Wat fijn dat je ons niet langer in spanning hebt gehouden!! Wat een leuke gezellige foto's, heerlijk om je lach weer te zien. geniet er van meid en gewoon lekker uitkijken naar de tijd dat hij je op komt zoeken.

    Ps. Wat een mooie slang trouwens!

    xxx Sas

  • 14 December 2005 - 13:04

    Marielle:

    He Joan,
    Fantastisch allemaal. Jammer dat je `m moet missen, maar dat maakt het verlangen alleen maar groter naar elkaar!

    Gr. Marielle

    P.s. lekker ding hoor!!

  • 15 December 2005 - 11:08

    Darrin:

    Jaaaaaaa, er is er één verliefd. Enjoy..

    x Roxy, Nanda en Darrin

  • 15 December 2005 - 18:28

    Riny Verhoeven:

    hallo lieve Joan, je stukje heb ik doorgestuurd nr. Rinald, ben benieuwd of t in de nieuwsbrief komt! Beetje treurig verhaal he!? Dat het nu zo ontzettend goed met je gaat vind ik geweldig, geniet met volle teugen lieve Joan ookal is je lief ver van je vandaan! Verlangen is pijnlijk maar toch ook prachtig... en dan dat weerzien in Augustus oeffff.....

  • 19 December 2005 - 13:47

    Jose:

    Verliefd!!!!!
    Joepie,....daar wordt toch iedereen vroklijk van
    Dag lieverd, geniet met volle teugen
    Dikke kus José (maartje's mam)

  • 16 Maart 2006 - 15:06

    Annelot:

    Ik ooooooook!!! Kunnen we straks met z'n drietjes onze reisverslagen bijwerken. Of lekker niet! haha, zijn we vast veel te druk voor! Moeten de thuisblijvers even wachten op al onze verhalen en foto's!! Liefie, tot al heel snel!! Dikke kus!!

  • 16 Maart 2006 - 15:06

    Annelot:

    Ik ooooooook!!! Kunnen we straks met z'n drietjes onze reisverslagen bijwerken. Of lekker niet! haha, zijn we vast veel te druk voor! Moeten de thuisblijvers even wachten op al onze verhalen en foto's!! Liefie, tot al heel snel!! Dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 November 2006

16 December

24 Oktober 2006

Sani pass

11 Augustus 2006

Verhuizing

30 April 2006

De wereld als prullenbak

27 April 2006

Grensovergang
joan
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 32116

Voorgaande reizen:

29 September 2005 - 29 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: