Mzuzu, Malawi - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van joan lufting - WaarBenJij.nu Mzuzu, Malawi - Reisverslag uit Mzuzu, Malawi van joan lufting - WaarBenJij.nu

Mzuzu, Malawi

Door: Joan Lufting

Blijf op de hoogte en volg joan

18 April 2006 | Malawi, Mzuzu

Om te begrijpen wat je ziet op tv en leest in de bladen in Afrika. Moet je er toch echt zijn geweest.... anders kan je er niet veel over zeggen. Begrijpen is HIER zelfs al moeilijk..........

Wij zijn vorige week op een vier daagse safari geweest. Naar South Luangwa in Zambia. Ik kreeg weer visioenen van de safari die Judith en ik hebben gemaakt naar Namibie met die verschrikkelijke reisleidster..... Gelukkig was het totaal anders. Wel fijn om nu ook een mooie en leuke ervaring te hebben met een tour.

Wij sliepen tijdens deze safari in het Kiboko (hippo in het chichewa) camp. Een kamp aan de Luangwa rivier. Een grote rivier die uitmond in de Zambezi river. Hier leven Nijlpaarden in, gewoon voor ons kamp. ’s Nachts komen ze het land op. Samen met de leeuwen, olifanten, bavianen en Pumba’s kan het een drukte van jawelste zijn. Erg spannend. Maar ik heb ’s nachts geen beest gezien of gehoord. Helaas. Natuurlijk ook omdat ik heerlijk in mijn tentje lag te slapen, maar ook omdat ik denk dat ze helemaal niet in het kamp zijn geweest.

De tweede nacht dat wij in het kamp waren hoorde ik schoten, een stuk of tien. De volgende morgen hoorden we dat er een leeuw dood is geschoten in het gebied waar wij zaten. De leeuw was te zwak om te jagen op wild in het park en ging daarom de villages in om te jagen op een zwakker prooi. Hij had eerder al een hond gedood en de mensen waren bang dat hij ook op kinderen zou gaan jagen voor eten. Toen ze hem gedood hadden hebben ze de leeuw naar de village gebracht om de mensen te laten zien dat hij echt dood is. Zo gaan de dingen hier. ’s Nachts is er een guard in het kamp en als je nou echt naar de wc moet dan kan je hem roepen en loopt hij met je mee naar de wc. ( Je zou maar diaree hebben, zit je daar te spetteren terwijl hij staat te ‘luisteren’)....

Na 2 hele dagen safari’s had ik het wel even gehad met alle dieren. Op nog geen 2 meter afstand van een volgroeid mannetjes leeuw is op een gegeven moment niet zo heel eniverend meer...... gek he?! En meerder keren olifanten kruisend op je pad wordt ook zo normaal. Ja, we zijn verwend.....

Zondag ochtend vertrokken we op onze tocht terug naar Lilongwe, Malawi. Een gezellige rit, met een weg tussen Mfuwe en Chipata waar je echt rugpijn, hoofdpijn en misselijk van wordt door de gaten in de weg. Maar na 6 uur waren we weer terug bij de backpackers en konden we de rest van onze reis gaan bekijken.

Gisteren (maandag) zijn we vertrokken met de bus naar Mzuzu. Ach... met de bus.... dat was ons plan. Hij zou komen om 11:30uur. Om 14:00uur kwam ie. Maar er lekte olie uit de bus en hij was in een zeer slechte staat. Een man uit Engeland die ook naar Mzuzu wilde reizen vertelde dat hij eerder met deze bus had gereden.... en er 8 uur over had gedaan omdat de versnelling niet uit zijn 1 kan. Hahahaha! Wij zijn toen met z’n vieren naar de minibusjes gelopen en hebben hiermee onze reis voortgezet. Op hoop van zege dan maar! 5 uur later kwamen we in het donker aan in Mzuzu. Taxi gepakt naar het hostel waar we nu zitten. Vandaag nemen we een minibus naar Nkhata Bay, waar we gaan genieten van Lake Malawi.

Dag lieve allemaal!

Heel veel kusjes Joan

Voor de foto's kijk op de site van de meiden:

• 18 April 2006 - 09:46

Lieve Oet,:

Fijn dat jullie het zo leuk hebben! Gaan jullie nog die boot-trip over het Lake maken? of zijn de plannen gewijzigd? jullie zijn al aver de helft nu hè! Jammer? of is het aan de andere kant ook wel weer leuk om naar je mannetje te gaan? Hou ons hier verder op de hoogte van jullie belevenissen... erg leuk om te lezen! heel veel plezier verder... Het is hier trouwens niet echt mooi weer voor de tijd van het jaar, kl@*e weer hier!... maar wat kan jou dat schelen hahaha

Groetjes en een dikke knuffel, Aldo

• 18 April 2006 - 09:47

Annet:

Hoi Jane!! Hoe is het? lekker op reis met Aisha, Annelube en Maalbje? Toch leuk, dat je reisgezelschap zo is uitgebreidt! Ook handig dat ik, Annet, betaal!! Vooral als ik op het laatst nietkom opdagen, hebben jullie gratis tourtje!! haha! Nou, Vielen spaB weiter und biB spater!! GroBe Kus!! Annet (alias Annelube, allias Aisha)