Het voelen, proeven, ruiken en horen van Afrika - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van joan lufting - WaarBenJij.nu Het voelen, proeven, ruiken en horen van Afrika - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van joan lufting - WaarBenJij.nu

Het voelen, proeven, ruiken en horen van Afrika

Door: Joan Lufting

Blijf op de hoogte en volg joan

08 April 2006 | Malawi, Lilongwe

Het voelen, proeven, ruiken en horen van Afrika gaat zo:

Het eten van nsyma en hippo (nijlpaard) in een village van lemen hutjes....

Een busreis van Lusaka naar Chipata met zingende tieners op de achterbank.....

Met een lift van UNICEF van Mchinji naar Lilongwe. Met een snelheid van 120km p/u een hond aanrijden die niet meer te ontwijken is. De klap, de hobbel en het verschrikkelijke gevoel daarna……

Als enige drie bleekscheten in de bus met voor, achter en naast je sterk ruikende mensen naar zeker 2 weken niet gewassen lichamen....

Lopend de grens over....

Een meisje van 6 jaar, knielend voor je, vragend om eten of geld.....

Straatkinderen, al lijm snuivend bij het raam van de taxi, vragend om geld. ....

Een meisje die een open wond op haar been laat zien, compleet van de wereld. Vraagt om 50 kwacha (0,1 eurocent).....

Aankomen bij het busstation van Lusaka, Chipata en Livingstone. En omringt worden door taxi chauffeurs....

Lange, stoffige, rode zandwegen......

Dit is het dan toch echt?!

Kijk voor foto's op:

Heel veel lieve groetjes Joan

• 08 April 2006 - 15:46

Mieke:

groetjes aan Afrika en zijn streken. Niet alleen landschap. Als gevangenen ratten eten dan zegt de minister van Justitie, nou dan hebben ze tenminste vers vlees.
    Goede reis verder. M.

• 09 April 2006 - 06:51

Marieke:

Wat een indrukken allemaal, ik kan het helemaal voor me zien en ik krijg er niet altijd een fijn gevoel bij... Laat je weer inzien hoe gelukkig wij onszelf mogen prijzen! Mooie foto's, leuk om jullie te zien daar met z'n drieen!! Geniet er verder van, dikke kus Marieke

• 10 April 2006 - 09:22

Annelot:

Echt grappig om te bedenken dat ik dit ook meemaak! Liefies, ik vind het super!! En ik heb rete zin in de komende tours naar South Luangwa en Noord Malawi!! Dikke kus Annelot