Lusaka, Zambia - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van joan lufting - WaarBenJij.nu Lusaka, Zambia - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van joan lufting - WaarBenJij.nu

Lusaka, Zambia

Door: Joan Lufting

Blijf op de hoogte en volg joan

31 Maart 2006 | Zambia, Lusaka

Aangekomen op Lusaka airport stond ik met nog 200 anderen in 4 rijen te wachten op een stempel in mijn paspoort. Normaal sta je in de rij te wachten totdat je aan de beurt bent om bij het loket te komen. Hier niet. Hier wordt je geroepen als je geluk hebt. Ik had geen geluk want stond als aller, aller laatste in de grote hal te wachten totdat ik aan de beurt was. Toen ik eindelijk naar voren kon komen, ging deze lieve mevrouw uitgebreid bellen en daarna nog even praten met een andere douanebeamte. Vooral vriendelijk blijven en doen alsof je eeuwen de tijd hebt. Anders duurt het alleen maar nog langer. Uiteindelijk kon ik naar de bagage band voor mijn backpack. Hij moet wel 50 keer rond zijn gegaan voordat ik hem mee nam!

Maar dan, daar stonden ze dan!!! Maartje en Annelot! Wat was het fijn om ze te zien! Beide bepakt met hun backpack op en klaar om deze reis tegemoed te gaan! Het was heerlijk om ze weer te zien.

Die middag zijn we gelijk de stad in gegaan. Wat een grote inpact had op Maart en Lot. Alles nieuw, alles donker en wij als attractie door de stad. We hebben het erg goed gedaan al zeg ik het zelf!

Morgen vertrekken we naar Livingstone met de bus van 06:00uur. Hier gaan we naar de Vic Falls, een safari op de rug van een olifant doen en in een kano over de Zambezi; hippo’s, olifanten en andere wildlife bekijken. We verblijven zaterdag in Fawlty towers, (waar we misschien wel Basil en zijn vrouw zullen vinden samen met die dronken ober). Zondag overnachten we op Bovu Island waar we het echte afrika-gevoel zullen gaan ervaren. Maandag vertrekken we richting Chipata, deze stad ligt vlakbij de grens van Malawi. Van hieruit gaan we een 5 daagse campingsafari naar South Luangwa doen.

Gezellig, spannend en ‘lekker weer opweg!’

Veel liefs Maartje, Annelot en Joan.

  • 31 Maart 2006 - 10:42

    Annelot:

    Ja!lekker spannend en op weg. Zeg, kunnen we niet beter 1 site beheren met z'n allen? Wordt een beetje dubbel zo, haha! Ach, zo lezen we alle kanten van dit Afrika verhaal! Hihi. Nou, laat die dikke kussen maar zitten, want we zitten nu naast elkaar..haha!! Dag moppie, zo lekker lunchen!

  • 31 Maart 2006 - 18:19

    Judith:

    Wat gaan jullie leuke dingen doen en mooie dingen zien!!! Ben best een beetje jaloers.
    Zou heel graag bij jullie willen zijn!
    Geniet ervan en doe voorzichtig met z'n drietjes. Heel veel liefs xxxxxxx judith

  • 01 April 2006 - 17:01

    Mieke Mijnlieff:

    dank voor alle berichten. Ik heb niet meer geschreven. omdat er geen bericht uit Lukulu kon komen. Zesco (stroom) ligt al maanden plat. Dus geen e-mail ( geen antwoorden) geen water. Geen verbinding met Mongu wat de dichtsts bijzijnde stad is waar je met een bus kan komen. Een 'toevallig' privé vervoer kan een week wachten opleveren voor 5uur door zand heen om 80 km (slechts) af te leggen zonder weg in minstens vijf uur rijden .
    Ik wens je verder een heel goede reis! Mieke

  • 03 April 2006 - 18:42

    Jamilla:

    Hallo lieve Joan, dit is een berichtje van Jamilla. Ze zit hier naast me en stuurt je heeeeeeeeel heeeeeel heeeeeel veel kusjes! en ze wil graag dat je snel terug komt!

    Groetjes, Ali Marielle en Jamilla.

    Tot gauw!

  • 05 April 2006 - 09:11

    Marieke:

    Ha die Joan, heb jullie natuurlijk ook al veel fun gewenst op site van Lot & Maart, maar dan jou in het speciaal ook nog maar even: geniet lekker van je vriendinnen daar en ik hoop dat je op dit moment tussen de olifanten en zebra's staat!! kus marieke

  • 05 April 2006 - 12:33

    Shannon:

    hey joan im here

  • 05 April 2006 - 12:35

    Shannon:

    hey joan im here

  • 05 April 2006 - 12:35

    Shannon:

    hey joan im here

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

22 November 2006

16 December

24 Oktober 2006

Sani pass

11 Augustus 2006

Verhuizing

30 April 2006

De wereld als prullenbak

27 April 2006

Grensovergang
joan
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 32162

Voorgaande reizen:

29 September 2005 - 29 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: